Henüz hiç yorum yok

UTM KBÜ’de!

Malezya’nın köklü üniversitelerinden biri olan Malezya Teknik Üniversitesi (UTM) geçtiğimiz hafta Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkan Yardımcısı Prof. Dr. İsmail Rakıp Karaş hocamızın vesilesiyle Karabük Üniversite’sini ziyaret etti. Aralarında Geoinfermasyon Mühendislik Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof.Dr. Muhammeddin Nur Said, Geoinfermasyon Bölüm Başkanı Prof.Dr Kamereddin Omar, Geoinfermasyon Mühendislik Fakültesi Eski Dekanı Prof. Dr. Alias Abdül-Rahman’ın ve minik bir misafirimizin de bulunduğu yaklaşık 20 kişilik grubu, KBÜ Bilişim Teknolojileri Kulübü olarak ağırlamaktan büyük zevk duyduk.

21 Eylül Pazar günü Karabük’e ulaşan grupla öncelikle Amasra’ya gittik. Muhteşem gün batımını seyrettik. Menümüzde yöresel tatlardan balık, Amasra salatası ve ballı yoğurt vardı. Özellikle balık ve salatayı çok beğendiklerini söylediler. Ardından sahilde yürüyüşe çıkıp çarşıyı dolaştık. Günün sonunda dostlarımızı Safranbolu’da kaldıkları otellerine bıraktık.
Ertesi sabah öncelikle Malezya Üniversitesi öğrencilerinden Nik Aiman Malezya’yı, tarihini, kültürünü ve Malezya Teknik Üniversitesini tanıtan bir sunum yaptı. Daha sonra Eğitim ve Seminer Komitesi Başkanımız Cem Alalmış ve Cansu Yılmaz da tarihimizi, kültürümüzü ve üniversitemizi tanıttı. Rektör ziyaretinin ardından misafirlerimiz ağaçlarını diktiler. Öğrenciler 7 yıldır eğitim vermesine rağmen oldukça gelişmiş bir üniversite olduğunu söyleyerek şaşkınlıklarını dile getirdiler. Birlikte bölümlerden, aldığımız derslerden, yaptığımız etkinliklerden ve projelerden konuştuk. Karşılıklı fikir alışverişinde bulunduk.

Öğleden sonra Safranbolu’dan bize eşlik edecek rehberimizi alarak yola çıktık. Safran Park’ta verdiğimiz molanın ardından İnce Kaya Su Kemeri’ne gittik. Aralarında yükseklik korkusu olan dostlarımız da vardı. Cam Teras’la bu korkularını yenmiş olduk. ^_^

Daha sonra Yörük Köyü’nde eski bir Safranbolu Konağının tanıtımını rehberimizden dinledik ve eski çarşıya döndük. Safranbolu Yemeniciler Çarşısı Arastası, Demirciler ve Bakırcılar Çarşısı, Hıdırlık Tepesi ve İzzet Mehmet Paşa Camisini dolaştık. Misafirlerimiz akrabaları ve arkadaşları için hediyelik eşya, safran ve kahve aldılar. Akşam yemeğinin ardından profesörlerle birlikte bir grup dinlenmek üzere otellerine döndüler.

Yaklaşık 15 kişilik bir grupla Safranbolu’nun meşhur külde kahvesinden içtik. İlk kez Türk kahvesi içen dostlarımız, her ne kadar acı bulsalar da, Malezya tatlarından alışık olduklarını ve beğendiklerini söylediler. Gecenin ilerleyen saatlerinde Prof. Dr. İsmail Rakıp Karaş hocamızın oğlu Yusuf’un Türkçe, İngilizce ve Malayca olmak üzere 3 dilde doğum gününü kutladık.

2 gün boyunca eğlenceli dakikalar geçirdik ve birbirimize çok alıştık. Veda zamanı geldiğinde oldukça duygusal anlar yaşadık. Karabük’ten ayrılacakları için üzgün, böylesine güzel dostlar edindiğimiz için mutluyduk.

Bize böyle bir deneyim yaşattıkları için Prof. Dr. İsmail Rakıp Karaş hocamıza teşekkürlerimizi sunuyoruz.